Friday, July 29, 2011

kekasih

Dalam seharian kita hidup..berapa kali sangatkah kita ingat kepada kekasih kita? jawapan ampa mesti lah... "tiap-tiap detik la, mana leh lupa.. buah hati pengarang jantung kan". itu adalah kekasih hati ampa kan... tahukah ada lagi kekasih hati yang lebih besar dari tu?

sapa lagi kalaw bukan nabi kita, Nabi Muhammad S.A.W. kekasih yang paling agung dan kekasih yang perlu kita turuti semua kehendak dan suruhannya. kekasih yang lebih agung dari kekasih yang selalu dok usung merata tu la..

tapi, apa tanggungjawab kita kepada kekasih agung ini. tak lain adalah dengan menghormati segala sunnahnya dan juga berusaha sedaya upaya untuk mengikutinya. dan yang paling mudah adalah dengan berselawat ke atas baginda. mudah dan senang. gunakanlah nikmat mulut anda daripada mengumpat sana sini dengan berselawat ke atas baginda... yeah.... jom la selawat... xrugi pon.. boring2 tggu lcture xmsuk kelas bleh selawat, dok tggu order kat kedai xsmpai lagi, leh selawat... kan mudah ja... xguna modal pa2 pon... nway, mndagkan ramadan dah dekat, jom siapkan mental dan fzikal kita tuk hadapi ramadan..... :)... ~adios~

1 comment:

  1. em,
    suke la baca blog ni
    tenang je hati
    em,nway.selamat berpuasa y tggal bape hari je ni
    :)

    ReplyDelete